Motokrosové tratě umí být bý pěkně tvrdé. Na dobré závodní trati je od všeho něco. Naleznete tam velké skoky, zatáčky na rovině, písečné pasáže, rolety i kluzké uježděné zatáčky. Posledně jmenované vyžadují jistou dávku zručnosti. Chce to bezchybnou techniku a jemné zacházení s plynem pro udržení rychlosti.
Je lépe ji projet pomaleji. Požádali jsme Andrew Shorta, aby nám k této technice něco řekl. Jdeme na to Andrew!
1 - PŘESUN TĚLA: Myslím si, že ta největší věc je vjezd do zatáčky a přesun těla ze stoje do sedu. Je to právě před tím, než byla pořízena tahle fotografie. Jamile se posadíš, musíš si být jistý kam jedeš a dívat se kam pojedeš. Tohle je velmi důležité, protože kam nasměřuješ svůj pohled, tudy pak pojedeš.
2 - ZATÍŽENÍ VEKOVNÍ STRANY: Během přesunu ze stoje do sedu musí také dojít k zatížení venkovní strany motocyklu. Dosedneš na venkovní okraj sedla a zatížíš venkovní stupačku, abys zatížil venkovní stranu zadní pneumatiky. Ta pak lépe přilne k povrchu. Abys zatáčkou projel bezproblémů musíš vše provádět jemně.
3 - LOKTY NAHORU: V zatáčce je velmi důležité držet lokty nahoru. Držením loktů nahoře přenášíš maximum váhy na venkovní stranu motocyklu. Pro dokonalou kontrolu nad motocyklem musíš držet lokty nahoře a vnitřní nohu natáhnout dopředu kvůli rovnováhy a také proto, kdyby bylo třeba dotknout se terénu.
4 - OPATRNĚ S PLYNEM: Pokud je povrch hladký/kluzký, musíš se ujistit, že budeš jemně zacházet s plynem i se spojkou. Pokud použiješ spojku pro akceleraci předčasně nebo tam dáš hodně plynu, tak se s největší pravděpodobností stane, že ti uletí zadek a ztratíš dopřednou rychlost. Nehledě nato, že zbytečně ztratíš i hodně energie.
5 - SPRÁVNÝ RYCHLOSTNÍ STUPEŇ: Měl bys mít zařazen nejvyšší možný rychlostní stupeň, protože při nižším bys musel mít vyšší otáčky, a to znamená větší přenos síly na zadní kolo. Tady pak hrozí ztráta přilnavosti zadního kola. Zatáčku pak projedeš stejně rychle i s vyšším rychlostním stupněm bez nutnosti dávat hodně plynu. Při vyšším rychl. stupni si také udržujeme více setrvačnosti, která nám pomáhá projet zatáčkou rychleji. Zvolení toho správného rychlostního stupně je rozhodující.
Zdroj: Transworld Motocross